zondag 23 juli 2023

Dag 27 - vrijdag 21juli: Sint Geertruid – Groningen

Ik denk dat ik maar eens een coachingstraject bij mijzelf moet volgen. Om het kamperen eindelijk eens goed onder de knie te krijgen. Stap 1, je voelde hem al aankomen natuurlijk, is door ons namelijk niet goed uitgevoerd. Kennelijk hadden we het onderzeil niet goed genoeg teruggevouwen onder de binnentent waardoor we wakker werden in een waterbed. Er had zich een flinke plas gevormd onder het matje van Bert en het hele grondzeil was klets. Nu zou dat eigenlijk niet mogen gebeuren, maar het tentje is zoveel en zo intensief gebruikt dat enige slijtage te verwachten viel. Gelukkig is het goed te herstellen, ik moet gewoon de naden opnieuw sealen. Verder droogt alles wel weer op.

Niet alleen de slaapmat was nat, voor het eerst deze vakantie moesten we de tent ook nat afbreken. Met een polyester exemplaar is dat dan weer geen enkel probleem, we propten het dak in een vuilniszak en thuis zien we wel verder. De binnentent kregen we met een theedoek alweer vrijwel droog en de slaapmat ging ook nat in de hoes om thuis verder te drogen .

Om 10 uur reden we weg, dat is zo’n beetje de standaardvertrektijd geworden. We hadden heel rustig aan gedaan en uitgebreid de tijd genomen voor de koffie. Nauwelijks waren we op weg of het gelazer begon al. De tunnels bij Roermond waren dicht (zes weken lang, inmiddels nog vijf). Dat betekende omrijden via Eindhoven, zoals aangegeven werd óf, dat leek ons handiger, binnendoor afsteken. Dat bleek iedereen zo’n beetje gedacht te hebben. Over de eerste 30 km deden we dan ook anderhalf uur. Eenmaal op de snelweg werd het niet veel beter. Onder andere door de laatste dag van de vierdaagse in Nijmegen stond het verkeer meer stil dan het reed. Uiteindelijk hadden we file tot Assen, daarna werd het eindelijk rustiger.

Om kwart over vijf reden we ons woonerf op. Er waren wat buren buiten zodat we meteen aan de praat raakten, heel gezellig. Echt een dorp hier, middenin de stad. We sjouwden de spullen naar binnen, gooiden de wasmachine vol en ruimden een deel vast op. Ik deed snel wat boodschappen zodat we iets te eten hadden, en toen konden we ons overgeven aan het gevoel dat de vakantie nu echt voorbij was. Van het begin tot het eind was het fantastisch geweest. We hebben zóveel mooie dingen gezien, en streken verkend die we tot dan toe niet bezocht hadden, ontzettend leuk allemaal.

Terwijl ik dit schrijf, thuis aan de keukentafel, is het buiten nat en koud. Dat is dan wel weer jammer. Maar hoe dan ook kijken we terug op een supervakantie!

O ja, en de vervolgstappen van de cursus ‘Kamperen kun je leren’ verstrek ik op aanvraag graag geheel gratis maar zonder enige garantie. Ik blijk toch niet zo’n expert te zijn en heb mijn certificaat bij het oud papier gegooid.


Iedereen bedankt voor het meelezen en voor de reacties. Altijd leuk om te horen dat anderen er ook plezier aan beleven!

2 opmerkingen:

Aukje zei

Hoi Bert en Saskia, allereerst fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn! Wat heb ik genoten van jullie reiservaringen in je blog, fantastisch om te lezen en gelukkig vol van humor, daar hou ik van! Ben trouwens wel benieuwd wat Bert die ene keer heeft gegeten wat jij niet wilde benoemen maar dat vertel je me maar eens onder 4 ogen:)
Bedankt dat we met jullie mee mochten genieten en wanneer gaan jullie weer hahaha??
Liefs Aukje

Saskia zei

Hoi Aukje,

Wat leuk om te horen! Wat Bert heeft gegeten...je hoort het nog!

Wanneer we weer gaan? Tja, dat zal wel weer even duren :)

En dan hier de kaart met de uiteindelijke route, onze overnachtingsplekken met rood onderstreept